پدیلانتوس یکی از جالب ترین گیاهان


پدیلانتوس یکی از جالب ترین گیاهان آپارتمانیه.

نگهداری از گیاه پدیلانتوس آسونه و ساقه خاص و برگهای خوشرنگ، اون رو به گیاهی محبوب برای هر خونه ای تبدیل کرده.

این گیاه زیبا، بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری مکزیک و آمریکای مرکزی هست.

پدیلانتوس در دو رنگ سبز و ابلق وجود داره که با دریافت نور شدید رنگ برگها به قرمزی هم می‌زنه. برگهای پدیلانتوس دمبرگ ندارن و مثل زاموفیلیا مستقیما به ساقه وصل میشن.

به دلیل ساقه های بلند و ایستاده، قرار دادن این گیاه جلوی درب منزل و یا کنار ستون ها، گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شه. ارتفاع اون در خانه تا 1 متر و در زادگاه خودش تا 3 متر افزایش پیدا میکنه.

گیاه پدیلانتوس سمی نیست اما شیره ای که وسط ساقه اش تولید می‌شه، ممکنه در صورت تماس با دست، برای پوست های حساس مضر باشه و ایجاد خارش کنه. در اینصورت باید دستها رو با ژل شست و شو یا کرم دست و صورت و روغن زیتون تمیز کنید.

این گیاه به نور نسبتا زیادی نیاز داره و بهترین مکان برای قرار گیری پدیلانتوس، پشت پنجره جنوبی یا شرقی هست تا نور مناسب برای رشد رو بتونه دریافت کنه. قرار گیری این گیاه در نور زیاد سبب کلفت شدن ساقه و متراکم شدن و گوشتی شدن برگها می‌شه و در صورتی که گیاه شما ابلق باشه، با دریافت نور زیاد حاشیه سبز رنگ برگها، صورتی می‌شن. نور خیلی کم هم سبب ریزش برگهای سبز و زرد شدن برگهای زیرین می‌شه.

پدیلانتوس نسبت به آبیاری حساسه و بهتره تنها زمانی اقدام به آبیاری کنید که خاک گیاه به عمق 2 سانتی متر خشک شده باشه. زمان آبیاری بهتره که به برگهای گیاه آب نپاشید و در فصل های سرد آبیاری رو کاهش بدید.

زادگاه پدیلانتوس مناطق گرمسیری هست اما این گیاه هوای خنک رو هم دوست داره.

این گیاه به رطوبت حساسیت بالایی نداره و در رطوبت معمولی اتاق هم رشد می‌کنه. اما پدیلانتوس هم مثل تمامی گیاهان دوستدار رطوبته و در صورت فراهم کردن رطوبت برای اون، شاهد رشد بهتر و بیشترش خواهید بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

تماسفروشگاهسبد خرید